Nu börjar vi! (2.0)

Nu börjar vi jobba rent praktiskt. Fast vi har ärligt talat jobbat ganska mycket med beslutsfattande och pappersframskaffande och -ifyllande redan.

Vi ägnade en stor del av helgen åt slyröjande i 27-gradig hetta. Det kändes annars ganska trevligt att grovjobba lite för en gångs skull (vi är såna kontorssittare till vardags) men värmen höll på att knäcka mig där i ett skede då jag drog undan sly i storleksklassen halvvuxna träd i gassande sol och iförd långärmat och långbyxat mot brännässlor, myggor och rivande kvistar.

Ready for action…

DSC_3775s

Så här ser det ut just nu:

DSC_3779s

Men också så här:

DSC_3777s

Jag är så glad att det inte blev som jag halvt hade fruktat, att jag skulle tycka att allt för mycket av tomten ”förstördes” i och med avverkningen. Det finns fortfarande tillräckligt mycket fina skogspartier och fina utsikter kvar för att jag ska känna att det är precis den här tomten jag vill att vi ska bygga på.

Jag har redan flera gånger reflekterat över hur behändigt det är att bo så pass nära sitt blivande bygge som vi gör. På ett avstånd av ganska precis 680 meter vägledes, för att vara exakt. Man hoppar hur lätt som helst på cykeln bara för att man snabbt vill fara och kolla nån grej och igår cyklade jag fram och tillbaka tre gånger och kände att jag gott kunde ha gjort det ett par gånger till utan problem. Det kommer att bli mycket praktiskt med alla verktyg vi kan fara hem och hämta och alla matpauser vi kan ta där hemma sen då vi väl bygger.

Lämna en kommentar