Två trädgårdsbilder bara

Nu vill jag passa på och visa de här två trädgårdsbilderna innan det blir allt för vintrigt där ute. Den första är en morgonutsikt från vardagsrumsfönstret. I förgrunden  syns jätteverbena, som jag odlar för första gången i år. Jag gillar den och lär ha med den i rabatterna flera gånger, även om den är långsam i starten. (Det är inte många månader kvar nu tills nästa års verbena ska sås.)

DSC_1580s

Nästa bild ska illustrerar att jag aktivt försökt få in lite mera pynt och mys i trädgården. Hittills har jag ju satsat mest på grovjobb och växter, men så hälsade jag på min vän som nyss har köpt hus och hon hade sisådär tio gånger fler lyktor i sin trädgård än var jag har. Det var så mysigt att jag fördubblade antalet lyktor jag också. Nu har jag två…

DSC_1503s

Kommentera

