Blommig lördag

Nu blommar alla höstperenner som flox och strandveronika. Och alla ettåriga blommor som jag sådde sent och som dessutom har försenats av den kalla sommaren.

Denna vita höstflox är en av mina favoriter bland perennerna:

DSC_0660s

Blåklintsmix, strandveronika och den nya bekantskapen jungfrun i det gröna (Nigella damascena):

DSC_0807s

Jag har sått en del ettåriga blommor i de nyaste rabatterna som jag ännu inte hunnit fylla med perenner. Tycker det är ett bra system som gör att man kan fylla på vartefter det finns växter att dela.

Dahliorna blommar acceptabelt tidigt i år, tack vare att jag startade knölarna inomhus redan i början av maj istället för att plantera ut dem direkt i juni:

DSC_0753s

Kommentera

