Konstens natt

Kort rapport från konstens natt: Jag tycker om milda sommarkvällar med folkliv på stan och konstens natt levererade i det avseendet. Men jag är så ovan att gå på stan, fick sjuka fötter ganska snabbt… Jag gick mest omkring utan plan (eftersom jag i första hand var där för den allmänna stämningens skull) och tittade/lyssnade på det som kom i min väg. På så sätt såg jag en fäktningsdemonstration, en stor mängd musik- och dansframträdanden, och så mina mest planerade programpunkter: en titt på utställningarna vid Tikanojas konsthem och Kuntsi. Ska jag lista två höjdpunkter från kvällen så var det här verket av Marjo Levlin ett av dem:

DSC_0490s

Den andra var tekoppen och kakan jag drack och åt på gräsmattan i Tikanojas konsthems trädgård medan en gitarr- och sångduo framförde en trevlig cover på ”Jolene”. Kontentan var att det var skönt att komma sig ur huset och få sig lite kultur till livs som omväxling.

Kommentera

