Det eskalerar

Under många år fållade jag gardiner vid behov, sydde någon enstaka bordsduk och lappade jeans, som mest. I våras började jag sy barnkläder, små och nätta och okomplicerade. Men nu vet jag inte riktigt var det här kommer att sluta.

Biblioteken säljer ju gamla årgångar av tidskrifter ibland och då jag hittade en bunt av Sömnadsmagasinet från 2011 för en liten slant slog jag till. Tänkte att det är bra att ha basmönster till barnkläder (BARNkläder, märk väl!) till hands genast inspirationen faller på. Så här ser tidningsbunten ut efter att jag bläddrat igenom den. 80 % av post-it lapparna markerar damkläder…

DSC_0449s

Och så här ser tygbunten ut som jag kom hem med idag efter en tur till stan och till tygbutikens restlådor:

DSC_0451s

Kommentera

