I rullning

Pengar är runda för att de ska rulla… och minsann så kommer de att rulla åt alla håll fast jag så gärna skulle låta dem ligga kvar på kontot ett tag till.

Inom en månads tid har både datorn och cykeln gett upp. Då cykeln gick sönder konstaterade jag att jag saknade den mer än datorn. (Vilket delvis har att göra med att Christian har en fullgod dator som jag också kan surfa på, medan hans cykel är obekväm och inte funkar med barnsits.) Mest ändå för att vi har cyklat så mycket med Oliver i sommar och cykeln ger så bra räckvidd jämfört med vagnen. Jag försöker trots allt att bara ta bilen då vi faktiskt har riktiga ärenden någonstans, inte som tidsfördriv för att komma ur huset lite.

Så nu ska jag köpa ny cykel. Har övervägt allt från begagnade för 40 euro till nya för det tiodubbla. Just nu är en röd Helkama T7 min starkaste kandidat. Säkert märke, inte för många växlar som börjar krångla (den har sju men jag skulle nöja mig med färre) och fotbroms som jag vill ha. Den kändes bra då jag provcyklade. Dessutom tycker jag den ser trevlig ut – med ett undantag som jag återkommer till.

Jag velar ändå lite ännu. Den kostar trots allt lite över gränsen för vad jag är beredd att ge för en cykel. Och så har den rosa text. Ska jag köpa en ny och relativt dyr cykel vill jag nämligen gärna tycka att den är fin, men den där texten var SÅ rosa… Blir det en fyrtioeuros är det mer okej att den ser ut lite hur som helst.

Cykelbutiken med bäst pris på Helkaman skulle få in en nästa vecka, så jag tänkte hålla utkik på Findit tills dess och har inget bra alternativ dykt upp slår jag till.

Datorn då. Ja, jag snyltar väl på Christians ett tag till och håller utkik efter reor. Och så hoppas jag att bil och hushållsmaskiner fungerar utan krångel den närmaste tiden. Eller varför inte för alltid?

Kommentera

