Färdiga plagg (3)

Det är roligt att sy nuförtiden, nu då jag har blivit noggrann och tar en liten bit åt gången. Jag brukar passa på och sy en söm eller två ibland då Oliver och jag är uppe på övre våningen. Han leker så bra för sig själv numera och jag låter symaskinen och projekten stå framme. På det här sättet går det långsamt framåt, men färdigt blir det till sist.

Här är en färgglad flugsvampströja fångad i farten:

DSC_2307s

Idag sydde jag resårkanter i halshålen på de här två tröjorna. De är fortfarande en aning för stora. Jag måste akta mig för att låta dem ligga för länge i skåpet i tron att de är stora – har flera gånger tidigare lyckats med att ta fram oanvända plagg först då de varit i minsta laget. Om någon undrar över mönstret på den mintgröna så är det inte batmanhuvuden utan katter bland blad…

DSC_2987s

Jag tror jag nämnde att kanter och avslut tidigare var min svagaste sida som sömmerska. Nu då jag har blivit noggrann och tålmodig, men fortfarande är ovan med att åstadkomma prydliga kanter, händer det ganska ofta att jag överraskar mig själv positivt.

DSC_2990

Men visst sprätter jag och gör om också… Tröjmönstret jag använde visade sig ha korta ärmar och jag har flera gånger sprättat lös en smal ärmresår för att byta ut den mot en lite bredare. Bland annat.

Har också sytt två par byxor, de här röda och ett identiskt grönt par:

DSC_2953s

Kommentera

