(O-)blommig fredag

Dags att uppdatera lite om trädgården och odlingarna! Jag förodlar, men ganska begränsat. Mest på grund av mer utrymmesbrist än vanligt. I år är det stora temat nämligen ”utom räckhåll”. Trots att jag enkom har satt upp en hylla framför fönstret ryms det inte särskilt mycket på ytan som är utom räckhåll för gräftande ettåringshänder.

DSC_1624s

Uteplatsen är så färdig som den blir utan fogsand. Så snart jag har sand ska jag fylla upp de största glappen mellan stenarna med mindre stenar. Utanför ska jag plantera rosablommande dagliljor och två aroniabuskar som småningom ska bli formklippta klot, ett på varje sida. Och så ska vi skaffa en större utegrupp. Balkongmöblerna som står här nu får flytta under äppelträdet.

DSC_1631s

Och det går långsamt, långsamt, åh så långsamt med allt som växter… Den här klungan med snödroppar har hunnit längst av dem alla och det här är sent jämfört med i fjol och året innan.

DSC_1637s

Jag satsade på att plantera tulpan- och narcisslökar i fjol höstas och nu tittar de upp både här och var. Just de här grön-lila typerna gläder mig mycket.

Kommentera

