Boksamlaren 2.0

Idag hämtade Oliver och jag hans första adlibris-försändelse från posten. Den innehöll de här fyra böckerna:

DSC_1619

Jag är mycket förtjust i utsikten att få köpa barnböcker, många barnböcker, de kommande åren. Mitt eget bokköpande försöker jag hålla i strama tyglar, även om jag drömmer om att en dag ha ett helt rum där väggarna är täckta av platsbyggda, välfyllda hyllor. Eller åtminstone en hel vägg i vardagsrummet täckt av hyllor.

Jag läser ärligt talat inte så mycket böcker för tillfället. Har egentligen inte gjort det sedan jag slutade studera. Men jag kan utan tvekan säga att jag älskar böcker, om inte annat så som fysiska föremål. Jag tror att det finns ett ord för folk som gör det, eller för kärleken till böcker som ting, men jag hittade det inte då jag googlade. Däremot stötte jag på en trevlig kolumn till försvar för den fysiska boken i en digital värld. Läs den om det intresserar.

Min egen favorit av Olivers nya böcker blev helt väntat boken om Pettson och Findus. Den alldeles fantastiska bildvärlden har jag med mig från min egen barndom och jag hoppas att Oliver också kommer att falla för den. Fast ännu är den här boken lite för avancerad för honom, med flera meningar per uppslag… Men i sinom tid!

DSC_1620

Hoppas att hans litteraturintresse påverkas positivt av att han får hålla på i bokhyllan!

DSC_1591s

Kommentera

