Om jag flyttade

På det stora hela är jag nöjd med att bo i Finland men om jag av någon orsak var tvungen att flytta utomlands och fick välja fritt skulle Storbritannien vara det (nästan) självklara valet. Om det inte blev Sverige för enkelhetens skull.

Men så kommer de där vinterdagarna då snön smälter till slask för tionde gången och då våren fortfarande känns så långt borta att man knappt tror den är verklig. Och då man tittar igenom sitt instagramflöde som är fullt med trädgårdsbritter, och det ser ut så här hos dem. I februari. Då är det nära till hands att jag packar om inte flyttlasset så åtminstone resväskan.

var-i-england1

Övre bilden: jasoningram

Nedre bilden: fordeabbey

One comment

  1. Sofie

    Jag har inte tidigare tyckt att jag längtar till solen, men de senaste dagarna har jag nog funderat om vi finländare är riktigt vrickade som fortfarande bor kvar i detta land. Jag brukar tycka om att bo i Finland men jag vet inte vad som hänt när jag de senaste dagarna känt ett stort behov av att bo i solsken.

Kommentera

