Lillajul vid Petterssons

Kameran var som sagt hemma men jag var där och det var en massa bekanta essebor också. Bokförsäljningen gick bra och det var adventsmysigt och riktigt nostalgiskt. Jag träffade en massa folk som jag inte sett på år och dag, tanterna frågade sin vana trogen ut mig om hur gammal jag var och hur många barn jag hade, och så återupplivade jag gamla minnen från då jag arbetade där genom att hjälpa till med att packa in blommor då köerna var som längst.

Ida har delat med sig av bilder (tack!). Så här såg det ut under de lugnare stunderna då hon hann fota:

skarmklipp2

Och så eder bokförsäljerska, som känner sig ”bleik (eller snarast gul), fejt å bussi” på denna bild:

skarmklipp

Kommentera

