Nytt skede

En utvärdering mitt i första veckan av ”vårt nya liv” (heh… det låter spännande, inte sant?) Jag har börjat jobba igen, tre dagar i veckan, och då är Christian hemma med barnet. Och så jobbar han två dagar i veckan medan jag är hemma med barnet. Så här långt, med mina arbetsdagar bakom mig, känns det mycket lovande. Mera omväxling och mera lugn och ro för mig i mitt stillsamma arbetsrum – det är precis vad jag behöver. (Och lite mer flexibilitet i ekonomin så snart jag får lön.) Övriga familjemedlemmar är också nöjda med arrangemanget hittills. (Fast första dagen hemma förstörde de en klocka och en radio, så det kan bli dyrt om de fortsätter i den stilen…) Nu kör vi i alla fall så här åtminstone till nästa sommar.

Kommentera

