Semester

Jag har varit på semester på egen hand i de gamla hemtrakterna i helgen. Jag fokuserade mer på att vara för mig själv och besöka favoritplatser och mindre på att hinna träffa så många som möjligt av släkt och vänner. Det blev en del trädgård och ganska mycket vatten: Blomqvists plantskola, Aspegrens trädgård, Fäboda, ån i Esse samt segling i Öja.

dsc_3390

Aspegrens brukar alltid vara bra men just den här gången var nog hösten lite för långt hunnen. Många bäddar var tomma och ogräset bredde ut sig både här och var. Fast några trevligheter hittade jag trots allt:

dsc_33971

Fäboda – sol, svag bris, doft av hav och tallmo, barfota på svala klippor.

dsc_34201

Bärklarsforsen i hembyn – här vadade jag ibland som barn och det var spännande. Men det var innan forsen rensades så den rann lite lugnare på den tiden.

dsc_34441

Pössforsen, en ständig favoritplats där ån dela sig i flera grenar mellan lummiga, aspbevuxna holmar:

dsc_34441

Och så segling i skärgården utanför Öja och Kokkola i strålande höstväder. Fint och fridfullt!

dsc_34911

Kommentera

