Pelargonpresentation

Sommaren (det vill säga regnandet) har inte varit särskilt gynnsam för pelargonsamlingen. De har blommat dåligt och bladen blir fula. Men här är de nu i alla fall:

dsc_27021

  1. Doftpelargonen ‘Fragrans’
  2. ‘Prins Nikolaj’
  3. En mårbackapelargon
  4. En som jag fått av min trädgårdsbekant men glömt namnet på
  5. Doftpelargonen ‘Orange Fizz’
  6. En till som jag fått av min trädgårdsbekant men glömt namnet på (påminn mig gärna om du läser det här!)
  7. Doftpelargonen ‘Concolour Lace’
  8. ‘Britta’ (?)
  9. ‘Contast’. Den blommar i en trist, blekt rödorange färg – jag tycker dock att bladen är huvudsaken.

Jag har dessutom en ‘Doktor Westerlund’ som inte hamnade på bild den här gången. Den är den enda som inte blommar.

Kommentera

