Solspel

Ni minns glasprismorna som jag hittade på vedbodsvinden? Det här är vad jag skulle använda dem till: ett solspel. Jag vet inte om det heter så. På engelska kallas de suncatcher men solfångare på svenska är ju något annat…

dsc_2647

Hela sommaren har jag tänkt att den här trädgården behöver lite pynt av något slag, och jag har länge velat göra något roligt med alla nycklar som fanns samlade i huset. Så hittade jag en bild på pinterest av ett liknande solspel – men med nycklar utklippta av plåt.

Inomhus är jag inte mycket för bling och kristaller men i det har sammanhanget tycker jag att det blev kul. Solen glittrar och blänker verkligen i prismorna då de rör sig i vinden. Jag har köpt de små, runda kristallerna och den grova järntråden till stommen. Allt annat material fanns i gömmorna sedan tidigare.

Kommentera

