Knappkofta

Under våren och sommaren har jag av och till hållit på med en kofta åt Oliver. För tillfället blir det mycket tv om kvällarna och då vill jag ha en stickning i händerna. Nu är koftan i princip färdig. Jag skriver i princip eftersom ärmarna blev väldigt långa och koftan är ännu för stor åt honom, så jag syr inte upp dem slutgiltigt  innan jag kan mäta ordentligt.

Ursprungstanken var att den skulle vara ljust beige med färgglada knappar men jag hittade inget passande garn i rätt färg så det blev ljusgrått istället. Nu tycker jag att det blev helt okej med grått också.

DSC_2979

Koftan är stickad i ett enda stycke och garnet är tunt så där i ett skede då jag höll på med ärmarna blev det väldigt tråkigt och jag tog en längre paus. Då kom de snabbstickade sju bröder-sockorna till.

 Jag tycker om att satsa lite på finishen då jag stickar plagg. Här har jag till exempel sytt kedjestygn i alla skarvar för att snygga upp dem. Och på ena fickan står initialerna OG i mosstickning.

DSC_29801

Kommentera

