Hatthylla

Vårt hus är lagom i många avseenden, men hallen är liten. Väldigt liten. Och i denna lilla hall fanns, då vi flyttade in, en kompakt sak till hatthylla där vi hittills har trängt ihop oss med våra jackor. Högt upp satt den dessutom. Många är de vinterdagar då jag har retat mig på att inte kunna nå upp ända in mot väggen då någon vante hamnat bakom korgarna.

DSC_26531

Redan från början har jag tänkt att man någon gång kunde bygga en måttanpassad, gammaldags hatthylla som sträcker sig ända från ytterdörren till wc-dörren. Hade det varit fråga om en rak och okomplicerad vägg hade jag helt enkelt köpt en, men lycka till med att hitta en köpishatthylla med en vinkel på sisådär 130 grader mitt på…

Så jag skaffade material redan för länge sen och nu, medan byggflowet fortfarande höll i sig efter portalerna, skred jag till verket.

Den blev tämligen okej med tanke på att jag är upphovskvinnan – men så var jag också flitigare än vanligt med vinkelhake, mätsticka och vattenpass (och lite spackel i efterhand…). Så här blev det, fast till vardags är den betydligt mer välfylld:

DSC_28261

Mattorna är något av en temporär lösning, bara för att täcka så mycket som möjligt av golvet som jag inte tycker om.

Och så till sist en Behind the Scenes, eftersom jag ibland vill motverka allt det tillrättalagda och iscensatta som bloggvärlden ibland verkar domineras av. Allt som inte rymdes med på förra bilden:

DSC_28301

One comment

Kommentera

