Portalbygge

Mitt nyaste trädgårdstillskott: en portal! Byggd av mig de senaste dagarna, med lite hjälp från Christian. Jag kunde konstatera att Oliver är väldigt road av att se på då man sågar.

Bortsett från färgen, som jag fortfarande känner mig lite kluven till (samma som på stolen – den matchar rosskottet i alla fall…) så gillar jag den verkligen. Den blev smäcker, lagom hög och fyller verkligen sin plats. Den binder ihop de båda rabatthalvorna och gör gränsen mot andra sidan tydligare. Och så ska förstås rosen ‘Hybrida’ klättra upp på den  – och kanske mötas av en ännu inte planterad klematis från andra sidan.

DSC_2447

Kommentera

