Bygge no:2

Uppmuntrad av framgångarna med mitt första bygge, komposten, har jag tagit mig an ett lite mer avancerat projekt: en fågelpaviljong (att ha solrosfrön i). Jag bemödar mig om att vara noggrann och inte skynda för att bli färdig (mina två svagaste snickarpunkter). Hittills går det okej även om jag anar en viss skevhet i konstruktionen redan i det här skedet. Jag lovar att visa slutresultatet om den a) blir färdig och b) blir lyckad. Jag skulle inte bli förvånad om jag tröttnar på mitt nitiska förborrande och slår i någon av de sista spikarna på direkten så att allting spricker och jag lessnar och bränner upp allt istället. Men det visar sig.

DSC_0345

(Husets virkeslager levererar igen. Det är inte särskilt stort men innehåller mycket användbart. Och den gamla snickarbänken i snickarboden gör ju sitt till för att man överhuvudtaget ska få för sig att bygga.)

Kommentera

