Uppdatering

Förra veckan var ovanligt välfylld, ja rent av rejält stressig. Jag avslutade den med en totalslapp söndag helt utan program, och det var välbehövligt. Idag har stressen hälsat på helt kort igen, men nu borde saker och ting börja lugna ner sig. Överlag ser jag till att hålla arbetsmängden på en nivå som känns lagom, men ibland hopar det sig helt enkelt.

En av punkterna på dagens to-do-lista var att uppdatera mitt skattekort. Efter första uträkningen landade jag på 0,5 procent… Det tyckte jag var att ta i en aning i underkant, så jag gjorde några små justeringar och slutade på 2 procent. Jag ska njuta de tre månader det varar! (Och hoppas att löneräkningsprogrammet på jobbet tar till sig den nya infon. Det är verkligen ingen självklarhet så som det har krånglat tidigare.)

Vartefter löven faller ser vi mer och mer av havet igen.

DSC_3918

Och för alla mina många balkong-fans där ute (jag tror hårt på er existens):

DSC_3911

Pelargonerna, rosmarinen och salvian har fått flytta in. Det kan hända att de åker ut en sväng ännu eftersom det lovas varmare väder igen, men tanken är att de ska övervintra inomhus. Förhållandena är inte optimala, med norrfönster och ett element som inte går att stänga av. Kvar på balkongen lämnar humle, gräslök och perennkruka. Hoppas de klarar sig till våren!

Lämna en kommentar