Julen

Jag har fotat otroligt lite i jul, så jag tror att jag för ovanlighetens skull bara berättar istället för att visa. Bortsett från de vanliga julingredienserna (mat och släktingar) hör BÖCKER och KATTER till de mer nämnvärda beståndsdelarna denna jul. Jag och Christian har fått massor av böcker i present, massor med fina böcker! Och under dagarna i Öja njöt jag av det goda kattsällskapet vi hade där. Jag längtar så efter att ha katt igen, och hoppas, hoppas att Christians lätta allergi skulle klara en katt.

Utöver böckerna och katterna har jullovet också varit ovanligt präglat av bussresor – bland annat en två och en halvtimmes (!) mellan Öja och Vasa. Jag längtar också efter att ha bil igen… Jag har varit på min goda vän Hannas möhippa, och på mellandagsrean köpte jag en färgglad julduk och en kofta. Jag har gått i tysta vinterlandskap under fullmånen, och suttit framför fler brasor under några dagar än jag gjort totalt de senaste åren. Nu är vi tillbaka i Åbo, där vi ägnar de sista lediga dagarna åt att äta upp all choklad vi har fått.

Lämna en kommentar